MENU
10:00 | September 23, 2014

THE WILL

Training & Food
nrr

En sak som jag alltid kommer stå fast vid är att viljan är a och o. Många håller med andra inte. Jag har övertygat mig själv att det stämmer tusen gånger och kommer att fortsätta övertyga andra. “Hur orkar du?”, “Vart hittar du motivationen?” Tro mig, allting är möjligt. Sen kan jag berätta hur mitt tankesätt ser ut när ett konditionspass väntar. Jag ställer mig på crosstrainern, sätter på grym musik i hörlurarna och sätter upp delmål i huvudet.

Om vi tar gårdagens pass som ett exempel. Mitt mål var att förbränna 100 kalorier varje sjunde minut. Ibland blev det svårt men jag kämpade för jag ville nå mitt mål. Efter 35 minuter vart jag uppe i 500 kalorier så varför stanna? Så länge jag klarar av att köra så fortsätter jag så tänkte jag 7 minuter till. Tillslut stod jag där efter att ha kört 56 minuter, hållit samma takt och nått mitt mål. Kan ni föreställa er hur bra jag mådde? Det är nästan så att man vill åka hem och äta upp en hel marabou? Nä men haha hade inte förvånat mig om jag gjort det, men ni fattar poängen. Tänk inte att ni ska köra 60 minuter, då tappar man lusten direkt. Tänk 10 minuter, sen öka med 10 sen fortsätter du tills kroppen och hjärnan säger stopp. If I can do it, so can you 😉

One thing that I will always stand by is that I think that the will is everything. Many people agree, and other don’t. I have convinced myself that it is true a thousand times and will continue to try to convince others. “How do you keep up?”, “Where do you find the motivation?” Believe me, everything is possible. But I can tell how I think when a cardio session is waiting. I stand on crosstrainer, put on great music and set up milestones in my head.

If we take yesterdays workout session as an example. My goal was to burn 100 calories every seven minutes. Sometimes it was difficult but I struggled because I wanted to reach my goal. After 35 minutes, I had burned 500 calories so why stop? As long as I manage to run,  I can continue, so I added 7 minutes. Eventually, I stood there after have done 56 minutes, kept pace and reached my goal. Can you imagine how good I was feeling? It’s almost as if you want to go home and eat up a lot of marabou? Haha nah but but you get the point. Don’t think that you will run 60 minutes, you will lose the motivation immediately. Think like 10 minutes, then increase 10 more then continue until your body and your brain says stop. If I can do it, so can you;)

11 Responses to “THE WILL”

  1. Dixi Wonderland on

    Detta håller jag verkligen med om! Jag bytte från 60 min till 30 och helt plötsligt så känns det inte alls lika jobbigt. Det blir också att man kör längre än 30 just för att man känner sig så duktig och man vill köra på mer. Riktigt bra tips!

    Reply
  2. Sussi on

    Vilket underbart tanketips det där med crosstrainern. Har den tendens att vilja köra på stenhårt men vet inte mina egna begränsningar. Och att man därefter bara bli besviken. 🙁

    Reply
  3. Hanna on

    Hej sendi! Jag brukar äta med cirka 3 timmars mellanrum, men har svårt att få mina måltider till 6 st, brukar vanligtvis få dem till 5. Det är ju bra det med men jag undrar hur mycket tidsmellanrum du oftast har mellan dina måltider, för du äter väl oftast 6st per dag? Ha det fint och hoppas vi hörs! Kram!

    Reply
  4. Malin on

    Jag håkker med dig fuklständigt!! Sån bra inspiration du är!! Har eb fråga, vart har du köpt dina gymhandskar? Tycker det är jöttesvårt att hitta några sköna

    Reply
  5. Nea Lindström on

    Vad gör du på ett cario-pass? Kör du bara crosstrainern då eller kombinerar du den med andra övningar som te.x löpband osv? Tacksam för svar, kram! 🙂

    Reply
  6. Emma on

    Hej det här har egentligen inte med inlägget att göra men jag behöver hjälp. Jag är 167 och väger 54. Det är ju inte så att jag är överviktig eller nåt men det är inte muskler och jag tycker att jag är lite mullig. Jag tränar 4-5 gånger i veckan och då tränar jag handboll och fotboll. Jag äter rätt så bra. Jag äter inte skräpmat eller godis och läsk varje dag eller nå sånt. Jag skadade mig förut och sen så på ett halvår typ kunde jag inte träna och det var då jag gick upp. Har du något tips på hur jag skulle kunna gå ner i vikt för inget verkar hjälpa? btw så är jag 14 år

    Reply
  7. Hanna on

    Hej, Sendi!
    Jag är en tjej som tränar ganska mycket och jag tycker att det är jättesvårt att veta vad jag ska använda mig för proteinpulver. Har hört mycket om fitnessgurus One whey isolate, är det någonting du skulle rekommendera eller har du något annat tips?
    Hoppas du mår bra, du är verkligen en stor inspirationkälla!
    Kramar från Hanna, tacksam för svar!!!

    Reply

Leave a Reply

  • (will not be published)