MENU
8:41 | July 16, 2015

MY 3 BEST TIPS FOR WEIGHT LOSS

Training & Food

Hi lovies! Many questions about weightless lately so I though that I could post this one again! Love, S 

Skärmavbild 2015-04-15 kl. 13.49.47

1. Food – Before I started my training, I never thought that the food had so much effect as it actually have. Some say that the food is more important than the training and some says the opposite. Ipersonally think it is 50/50, they are both important. My food schedule looks like this. Instead of eating 3 big meals a day, I eat smaller portions more times. I eat 6 meals per day. Breakfast, snack, lunch, snack, dinner, snack. I eat no fast carbs such as bread, pasta, potatoes except during my cheatday. I choose instead to eat slow carbs (not all) such as quinoa, beans and lentils. To this I eat evenunsaturated fat instead of saturated fat. Examples of unsaturated fat can be eggs, fish, nuts and olive oil. Last but not least, I eat a lot of vegetables, root vegetables and fruits.This is my choice, it works for my body and I feel good about it. You can find my food scheduled further back in the training and food category.

1. Kost –  Innan jag började med min träning trodde jag aldrig att kosten hade så stor inverkan som den faktiskt har. Vissa säger att kosten gör mer än träningen, andra tvärt om. Jag personligen tycker att det är 50/50, alltså lika viktigt att äta rätt som att träna. Mitt matschema ser ut såhär. Istället för att äta 3 stora måltider per dag äter jag mindre portioner fler gånger. Jag äter 6 måltider per dag. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, mellanmål. Jag äter inga snabba kolhydrater såsom ex bröd, pasta, potatis förutom under min cheatday. Jag väljer istället att äta långsamma kolhydrater (inte alla) såsom quinoa, bönor och linser. Till detta äter jag även omättat fett istället för mättat fett. Exempel på omättat fett kan vara ägg, fisk, nötter och olivolja. Sist men inte minst äter jag mycket grönsaker, rotfrukter och frukter. Detta är mitt val, det funkar för min kropp och jag mår bra utav det. Ni hittar mina matschema längre bak i träning- och mat kategorin. 

Skärmavbild 2015-04-15 kl. 13.53.31

2. Training – If you want to lose weight it is important to stay active in any energy-consuming process. As you know, my choice is the gym. I think 4 times a week is enough to be able to achieve much and feel much better. I personally workout 5 times a week. When you want to lose weight is about burning more calories than you ingest. I always do cardio and weight training combined. When I want to burn the most calories and focus on weight loss I choose to spend more time on cardio that in my case is the crosstrainer. I love that machine, and the fact that so many parts of the body work during the process. 1h minimum per session. Then, strength training, and be sure not to rest so much between exercises. Do it intensely, it will burn most calories. The more you workout, the faster you will reach your goals. You decide.

2. Träning – Om man vill gå ner i vikt så gäller det att hålla sig aktiv inom någon energikrävande process. Som ni vet är mitt val gymmet. Jag tycker att 4 gånger i veckan är tillräckligt för att kunna uppnå mycket och må mycket bättre. Jag personligen tränar 5 gånger i veckan. När man vill gå ner i vikt handlar det om att förbränna mer kalorier än vad man får i sig. Jag tränar alltid cardio och styrketräning kombinerat. När jag vill bränna som mest kalorier och fokusera på viktnedgång så väljer jag att lägga mer tid på cardion som i mitt fall är det crosstrainern. Jag älskar den maskinen och det faktum att så många delar av kroppen arbetar under processen. 1h minst per pass. Därefter styrketräning och tänk på att inte vila så mycket mellan övningarna utan köra intensivt, då förbränner man mest. Ju mer träning, ju snabbare kommer man nå sitt mål. Avgör du. 

FotorCreated

3. Discipline – I let the quotes above speak. Remember that it’s not easy at first but as soon as you start it gets easier.

3. Disciplin – Jag låter citaten ovan tala. Kom ihåg att det inte är lätt i början men så fort ni börjar blir det lättare. 

3 Responses to “MY 3 BEST TIPS FOR WEIGHT LOSS”

Leave a Reply

  • (will not be published)