MENU
11:30 | February 13, 2018

HOW DOES MY FOOD SCHEDULE LOOK LIKE?

Recipes,Training & Food

Hello my dear ones! I’ve just done a to-do list and this is what it says: Answer/send emails, blog, plan outfits for London (going there tomorrow yeey!), Pack, go to the hospital to take some blood samples, pick up my packages, eat a Semla (today we have the Fat day in Sweden and it’s a tradition to eat a Semla) and last but not least, workout. In addition I also thought that I will share my food schedule regarding my food boxes since I have received some requests for it.

How do I think when I make my food boxes? So, first of all, I usually do food boxes twice a week. I like to keep it simple and therefore I’m going for a couple of recipes for a while. I eat two food boxes a day and I put everything in the freezer when I have made them. I’m that kind of person who has periods so sometimes I’m 100% good at doing food boxes and eating them and sometimes I’m not doing them. But since I’m all into them at the moment I have to say that it feels really good mainly because of two things:  you are guaranteed to eat healthy and you save so much time. Below you will find some examples of what I usually cook for my food boxes.

Example 1: Salmon, brown rice and broccoli, possibly without the brown rice.
Example 2: Salmon and peas + salad.
Example 3: Chicken, cooked carrots and broccoli.
Example 4: Chicken, sweet potato/brown rice.
Example 5: Meat sauce and broccoli + salad.

As you notice, I try to eat more green and reduce the carbohydrate intake (You can’t miss the fact that I love broccoli haha). Some days I eat soup to vary and then it is usually tomato soup or some type of vegetable soup. During the day, I usually drink a smoothie, eat a protein pudding, a juice or a rice cake with peanut butter as a snack. More than this, I don’t know what to share with you but I hope you got some answer to your questions and if there anything more you’re wondering, just ask 🙂 Love, S

Hej mina fina! Jag har precis gjort en att-göra-lista av det som ska göras idag och pÄ den stÄr följande: Ta itu med mejlen, blogga, planera outfits inför London (Äker imorgon yeey!), packa, Äka till sjukhuset för att ta blodprov, hÀmta paket, Àta en semla (Fettisdagen idag, glöm ej;)) och sist men inte minst, trÀna. Vidare tÀnkte jag i detta inlÀgg passa pÄ att dela med mig om mitt matschema vad gÀller matlÄdor dÄ jag fÄtt en del förfrÄgningar om det pÄ senaste.

Hur tÀnker jag nÀr jag gör mina matlÄdor? Jo först och frÀmst brukar jag göra matlÄdor tvÄ gÄnger i veckan. Jag gillar att hÄlla det enkelt och dÀrför har jag kört pÄ dessa recept ett bra tag nu. Jag Àter tvÄ matlÄdor per dag och jag lÀgger ner allting i frysen nÀr det Àr klart. Jag har alltid haft perioder nÀr det kommer till matlÄdor, ibland kör jag 100% och ibland ingenting men nu mÄste jag sÀga att det kÀnns riktigt bra frÀmst pÄ grund av tvÄ saker, man Àter garanterat nyttigt och du sparar sÄ mycket tid. Nedan ger jag er nÄgra exempel pÄ vad som brukar finnas i matlÄdorna nedan. 

Exempel 1: Lax, rÄris och broccoli ev utan rÄris. 
Exempel 2: Lax och Àrtor + sallad.
Exempel 3: Kyckling, kokta morötter och broccoli. 
Exempel 4: Kyckling, sötpotatis/rÄris och Àrtor. 
Exempel 5: KöttfÀrssÄs och broccoli + sallad. 

Som ni mĂ€rker försöker jag att Ă€ta mer grönt och minska kolhydratintaget (gĂ„r inte att missa att jag Ă€lskar broccoli haha). Vissa dagar Ă€ter jag soppa för att variera och dĂ„ Ă€r det oftast tomatsoppa eller nĂ„gon typ av grönsakssoppa. Under dagen brukar jag dricka en smoothie, proteinpudding, en juice eller en riskaka med jordnötssmör som mellanmĂ„l. Mer Ă€n detta vet jag inte vad jag ska dela med mig av men jag hoppas ni fick svar pĂ„ era frĂ„gor och Ă€r det nĂ„got mer ni undrar sĂ„ Ă€r det bara att frĂ„ga pĂ„ 🙂 Love, S 

Leave a Reply

  • (will not be published)