Cookies help us give you the best experience of our site. However, you can change your cookie settings in your browser depending on your preferences. Please read more about our cookies in our Cookie Policy.

17:00 | October 9, 2014

LEG RAISES

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Här kommer en grym magövning jag gjorde tillsammans med JOSSAN – benlyft! Den som ligger ner är den som arbetar. Så först bestämmer ni positionerna och därefter lägger sig en av er på rygg och tar tag i kompisens vrister. Sedan är det bara att köra, lyft benen och spänn magen hela tiden. Väl uppe ska kompisen putta ner dina ben så hårt hen kan och du ska försöka undvika att nudda marken. Kör 20 repetition och 3 set var! Tänk på att pusha varandra genom hela övningen, mycket rolig övning som dessutom bränneeeer. Do it!

Here is a good ab exercise I did with JOSSAN – leg raises!  The person who is lying down is the one that works. So first you decide the positions and then one of you should lay on your back and grab your friend’s ankles. Then just to do it, lift your legs and tighten your stomach all the time. Once your legs are up, your friend is supposed to push down your legs hard and you should try to avoid touching the ground. Do 20 reps and 3 sets each! Remember to motivate and push each other throughout the exercise, very fun exercise that also is very effective. Do it! 


4 kommentarer



4 kommentarer om “LEG RAISES”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • Hej! Denna träning är verkligen jättebra!!! Och allt e roligare med en kompis

    Reply
  • Vad hette hotellet du bodde på när du var i Dubai? Vilket flygbolag reste du med och hur länge var du borta?

    Reply
  • Hei 😉

    Kan jeg spørre hva du ville spist for å miste vekt? Å ang trening, jogge eller gå? 😉

    Mvh Karoline

    Reply
  • Denna övning är toppen men orsakar inte den lätt att man lyfter undre delen av ryggen (svanken), när den andre puschar benen.. Det råkar jag ut för alltid o det är väl inte bra, eller?? Alltid hört vid benlyft att man endast ska sänka benen så långt så att hela ryggen fortfarande har kontakt med golvet/mattan. Vad är din åsikt ang denna övning??
    Tack!

    Reply