Cookies help us give you the best experience of our site. However, you can change your cookie settings in your browser depending on your preferences. Please read more about our cookies in our Cookie Policy.

12:23 | October 20, 2014

HAIR ROUTINE

IMG_8275-2

.
Top: HERE 
Tights: HERE
Bag: Adidas
Shoes: Nike
Gloves: HERE
.

wwww

Hej på er! Jag får ofta frågan “Hur gör du med håret när du tränar så ofta”? och om jag ska vara ärlig så tycker jag att det kan vara rätt jobbigt ibland. Jag tränar 5 gånger i veckan och försöker att tvätta håret varje 3 dag. På gymmet har jag alltid uppsatt, antingen i en vanlig toffs men oftast som på bilden, i en fläta. Svettas man mycket (som jag gör) så lyckas man inte komma undan helt och man blir ändå blöt vid nacken och pannan. Någon som känner igen sig? Då brukar jag tvätta “den delen” om man säger så. Sen så brukar jag oftast ha håret uppsatt eftersom att mitt hår formar sig väldigt snabbt efter att jag haft det uppsatt och jag vägrar att platta det utan sätter upp det istället. Så ja, jag har då oftast håret uppsatt. Men det jag gör är att jag brukar planera mina träningsdagar så jag vet när jag ungefär ska tvätta håret och när jag vill ha det utsläppt. Någon av er som gör på något annat sätt eller har ett mirakel tips? Hojta vettja ;D

Hello there! I often get the question “How do you do with your hair when you exercise so often”? and to be honest, I think it can be a really hard sometimes. I workout 5 times a week and try to wash my hair every three days. At the gym, I usually have a ponytail and mostly as in the picture, in a braid. I sweat a lot so I still get wet at the neck and forehead so I usually wash “that part”. Then I usually have my hair in a tail since my hair shapes itself very quickly after I had a ponytail and I refuse to flatten it so I put it up instead. But what I do is I usually plan my workout days so I know when I am going to wash my hair and when I want it released. Any of you who do otherwise or have a miracle tip? Tell me ;D


18 kommentarer



18 kommentarer om “HAIR ROUTINE”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • Jag tränar nästan varje dag och har de alltid uppsatt i en toffs eller så som du har på bilden. Jag svettas också en massa, det verkligen rinner men jag tvättar mitt hår ca 1-2 gånger i veckan. Det ända jag hatar är att arablockarna kommer fram på grund av fukten men jag har inget behov av att tvätta håret när jag duschar efter ett pass. Tror mycket handlar om vad man har för hårtyp 🙂

    Reply
  • Man kan ju använda torrschampo :p

    Reply
  • Gjorde det ett tag men det skadar mitt hår väldigt mycket :/

    Reply
  • Hello! 🙂 Where is the Adidas bag from? I can not find the name/style number!

    Reply
  • Alltså jag gör exaaakt likadant, planerar typ också när jag ska tvätta det haha!!! Nä men det är det enda, att torka sig på nacken efteråt och såklart duscha. Jag har en jättebra olja från macadamia som luktar sjukt gott, den lägger jag i när jag inte tvättar håret:)

    Reply
  • fint!

    Reply
  • Skoene! <3 Hva heter modellen? 🙂

    Reply
  • Roshe run! I love them 😀

    Reply
  • Jag har ett udda men skitbra tips! Jag tränar också ofta och vill precis som du inte tvätta håret varje dag, men som du säkert vet sliter torrschampoo på håret, även om det är en bra lösning. Men istället för torrschampoo kan man faktiskt använda något som är skonsammare och betydligt billigare – potatismjöl (eller maizena)! Du behöver ytterst lite och det suger åt sig allt fett. Nu är ju du visserligen blond, men har man mörkare hår kan man även blanda ut det med lite kakao. Det här tipset fick jag faktiskt från min chef som tvättar håret högst en (!!) gång per månad, eftersom att hon använder potatismjöl mellan tvättarna. Det fungerar superbra!

    Reply
  • Men va? Tack snälla för tipset. ska verkligen testa!! Puss /glad tjej

    Reply
  • Hej Sendi! Vill först säga ett stort TACK för din blogg och för all inspiration du ger mig! Det är verkligen guld värt. Nu till min fråga. Jag har ”små tränat” i ca ett år nu och har sett ganska stora förändringar sedan jag började träna, men det har stått stilla nu ett tag. Inte sett förändringar på länge, och träningen har bara blivit sämre och sämre och jag har även ätit onyttigt. I början på februari åker jag utomlands, och jag har lite smått panik för vill verkligen kunna känna mig stolt och bekväm i min kropp. Jag är ganska lång med liite för mycket hull på vissa ställen, speciellt låren, höfterna och magen som jag har mest ångest över. Min mage är egentligen ganska platt men mitt på magen vid naveln är där en stor ”fettklump” om man kan säga så haha, den förstör hela magen och mår dåligt över det. Min mage är jättekänslig och blir uppblåst för minsta lilla. Snälla Ida hjälp mig! Hur ska jag lägga upp min träning och kost så jag hinner få den kropp jag vill ha? Hur mycket ska jag träna och vad ska jag träna? Är riktigt tacksam för svar! Kram

    Reply
  • Hej!
    Först vill jag bara säga att din blogg äger!
    Hade inte du kunnat tipsa om skor att ha på gymmet, tycker det är jätte svårt att veta vilka som är bra liksom, du verkar ha en massa olika så hade varit kul med tips!:) kram!

    Reply
  • Kan verkligen tipsa om dessa toffsar från Glitter, sliter inte lika mycket på håret som en vanligt toffs plus att det inte blir lika lätt “toffsmärken” när man släpper ut håret 🙂

    http://glitter.se/produkter/501/

    Reply
  • JA jag har hört om dem men aldrig testat, borde kanske göra det! Tack 🙂

    Reply
  • det där är ett problem för mig med, jag vill verkligen inte tvätta förmycket. Men tipset med potatismjöl ska jag absolut testa, jag vet att man kan ha potatismjöl i skorna om man har fotsvett för att det inte ska lukta men ska absolut testa det i håret oxå =)

    Reply
  • Det ska jag göra! Tack :*

    Reply
  • I can’t find the tights! 🙁 where are they from exactly ? 🙂

    Reply
  • They are sold out :/ imso.com

    Reply