Cookies help us give you the best experience of our site. However, you can change your cookie settings in your browser depending on your preferences. Please read more about our cookies in our Cookie Policy.

14:57 | February 11, 2015

SIDE BAND WALKING

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

If you aren’t already familiar with this so-called “side bend walking” exercise, I’ll present it to you! An effective exercise that according to the facts is focused on the thighs, hips and glutes. I personally feel almost 95% only in my glutes and it might have to do something with the squat position, but I love it. I think it’s hard to find  leg exercises which only makes your butt work so I have fallen for this one. You do this exercise by placing a band around your legs. You should feel that it spans. Go down into the squat position, tighten your stomach and straighten your back. Next, take about 8 big step to the left and then change direction to the right. Repeat this 3 times and I promise that you will feel it the day after 😉

Om ni inte redan är bekanta med denna så kallade “side bend walking” övningen, så ska jag presentera den för er! En effektiv övning som enligt fakta riktar sig till låren, höfterna och rumpan. Jag personligen känner nästan 95 % i enbart rumpan och det har kanske har att göra med att jag står i squat position, but i LOVE it. Jag tycker att det är svårt att hitta benövningar som enbart gör att rumpan arbetar så denna har jag fastnat för. Du utför övningen genom att placera ett band runt benen. Du ska känna att det spänner. Gå ner i squat position, spänn magen och var rak i ryggen. Sen tar du ca 8 stora steg till vänster och sen byter du håll till höger. Upprepa detta 3 gånger och jag lovar att ni kommer känna av det dagen efter 😉 

 

 

 


3 kommentarer



3 kommentarer om “SIDE BAND WALKING”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • Hejsan! Har du fuskdagar då du får äta lite smått o gott eller anser du att det är dåligt? Har du några tips på hur man kan hålla sig borta från lite gott till en nybörjare? Hur man kan börja äta nyttigt utan att inhandla så mycket nytt :))) tack!

    Reply
  • Hej!
    Riktig cool o ny grej du visar!:)
    Undrar om du vet vart man kan få tag på bandet, eftersom på mitt gym finn det inte:/

    Reply
  • Hej!
    Älskar din blogg vill jag säga först och främst. Sen vill jag fråga en sak, du skriver ofta om övningar, set, reps etc. men aldrig hur mkt du vilar mellan varje set? Har lite problem med det och det står olika överallt! Tips?
    Ha det bra!

    Reply